• Home
  • Zakelijk
    • alkmaarinbedrijf
    • noordkopinbedrijf
    • waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Nieuws
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Verdieping
    • Columns
    • Starter vd Week
    • Radio
  • Agenda
  • Regio vacatures
  • Contact
ZakelijkNHN
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
ZakelijkNHN
No Result
View All Result

Reorganisatie en investeringen voor ‘nieuwe’ Blokker

redactie Door redactie
15 april 2016
in Westfriesland
0
Reorganisatie en investeringen voor ‘nieuwe’ Blokker
0
SHARES
5
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

AMSTERDAM – Blokker staat aan de vooravond van een radicale transformatie, die bij het bedrijf voor vernieuwing en ingrijpende verandering op alle fronten gaat zorgen. In de komende twee jaar investeert het bedrijf in totaal ruim €100 miljoen om van de winkelketen een omnichannel retailer te maken, die vernieuwend en toonaangevend is in van je huis ‘een thuis’ maken.

Hoe de nieuwe winkels eruit gaan zien is duidelijk bij de Amsterdamse Bilderdijkstraat, daar is vrijdag na een metamorfose de allereerste Nieuwste Blokker winkel van Nederland geopend. In de komende twee jaar komt er elke werkdag een Nieuwste Blokker winkel bij. De vestiging in Hoorn, de bakermat van het bedrijf, wordt op dit moment na een verhuizing naar de Gouw klaar gemaakt voor de opening.

Het bedrijf maakt nu een scherpe keuze voor kwaliteit, voor een goede prijs. Hierbij spelen bekende merken en een nieuw te lanceren eigen merk een centrale rol bij het verrassen van de klant, zowel in de winkel als online. Winkeldeskundige Cor Molenaar ziet een verschuiving naar het gat dat V&D heeft achtergelaten.

ADVERTISEMENT

Nieuw logo

Op de transparante gevel van de Nieuwste Blokker in Amsterdam prijkt een nieuwe logo; modern, helder, slank en met een ‘open’ lettertype en een ‘daadkrachtige’ oranje punt om de rol van online (‘punt com’) te benadrukken, aldus de Blokker Holding. “Het nieuwe logo zet een helder en eigentijds Blokker neer, met behoud van de zelfverzekerdheid waar het merk bekend om staat.”

Compromisloos en allesomvattend

Algemeen Directeur Rob Heesen: “De transformatie die wij vandaag aankondigen is compromisloos en allesomvattend. Half werk is geen optie; wij pakken echt alles aan met hoge snelheid. Elke werkdag openen wij een Nieuwste Blokker ergens in Nederland. Deze vernieuwing is dieper, fundamenteler en veel zichtbaarder voor de klant en zorgt er voor dat Blokker het toonaangevende merk wordt in van je huis ‘een thuis’ maken. Kwaliteit voor een goede prijs, bekende merken, en een nieuw sterk Blokker huismerk vormen het hart van het assortiment. Met regelmaat zullen wij mooie merken, zoals Joseph Joseph, Amefa en Maxwell & Williams, en verrassende producten toevoegen. Het nieuwe Blokker staat voor relevante vernieuwing en verrassend uit de hoek komen.”

Transformatie

De transformatie vindt in een zeer hoog tempo plaats. Blokker zal in Nederland in de komende twee jaar elke werkdag een Nieuwste Blokker winkel openen. De Nieuwste Blokker heeft een heldere en transparante indeling, met meer aandacht voor productgroepen. Vernieuwing (assortiment), inspiratie (thema’s bij entree) en kwaliteit (merken) zijn goed zichtbaar. De kleurstelling is rustig door gebruik van veel wit en grijstonen. De klant ervaart de kwaliteit ook in de inrichting.

Slagvaardige organisatie

Bij de metamorfose van Blokker is vernieuwing van de organisatie en cultuur essentieel. De katalysator van de transformatie is de scherpe keuze voor een klant-gedreven organisatie, waar voorheen de inkoop centraal stond. Marketing & Formule en category management zorgen ervoor dat Blokker snel kan inspelen op nieuwe klantwensen en trends.

Veel aandacht gaat uit naar de inzet van de nieuwste technologieën en slimme processen om te zorgen voor lagere voorraden in de distributiecentra en een betere aanvulling van de winkelvoorraad. De nieuwste technologie zorgt ook voor een versnelling van de service dat het onlangs geopende e-fulfilment distributiecentrum (e-DC), het online distributiecentrum van Blokker.nl, kan geven aan de klanten.

300 arbeidsplaatsen

De meer flexibele en efficiënte werkwijze in de nieuwe organisatie van Blokker brengt met zich mee dat circa 390 arbeidsplaatsen komen te vervallen. Heesen: “Wij moeten scherpe keuzes maken en dat heeft als gevolg dat er voor een aantal van onze medewerkers persoonlijk helaas vervelende consequenties zijn. Dit is een moeilijke boodschap voor de collega’s die het betreft. Wij gaan hen uiteraard alle mogelijke ondersteuning geven om ze te begeleiden naar ander werk. Deze maatregel, hoe moeilijk ook, hoort bij een transformatiestrategie die nodig is om met 7.000 Blokker collega’s een gezonde toekomst in te gaan. De grote investeringen en fundamentele transformatie doen wij omdat er behoefte is aan een vernieuwende omnichannel speler die kwaliteit weet te bieden tegen een goede prijs. Wij staan aan het begin van een nieuw hoofdstuk in de 120-jarige historie van Blokker.”

Previous Post

Samenwerking centraal bij Westfriese detailhandelsvisie

Next Post

Action realiseert omzetgroei van 32% en versnelt internationale expansie

Next Post
Action realiseert omzetgroei van 32% en versnelt internationale expansie

Action realiseert omzetgroei van 32% en versnelt internationale expansie

Recente berichten

  • Geriant viert 25-jarig bestaan met focus op toekomst van dementiezorg
  • Dit zijn de 30 genomineerden voor Beste Onderneming van Noord-Holland 2025
  • Van bakfiets tot Europese bloemenspecialist: de nieuwe generatie Jong neemt het roer over
  • Gratis met de bus voor automobilisten in Noord-Holland-Noord; ‘alternatief uitproberen’
  • Kraakman BV breidt dealernetwerk uit na faillissement GroeNoord
[INSERT_ELEMENTOR id="231479"]
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.