HOORN – Hoornse Supermarktketen DEEN is een samenwerking aangegaan met waterbedrijf PWN en HHNK. Op vrijdag 18 maart en zaterdag 19 maart worden bij alle DEEN-filialen in Noord-Holland boven het Noordzeekanaal ‘Wasmaatjes’ uitgedeeld. Deze maatbekertjes helpen de consument de juiste hoeveelheid wasmiddel af te meten en zijn onderdeel van de publiekscampagne ‘Was op Maat’.
Samenwerking
De campagne heeft als doel inwoners van Noord-Holland bewust te maken van de voordelen van zacht water en hen aan te zetten tot de juiste dosering van wasmiddelen. De campagne is een samenwerking tussen drinkwaterbedrijf PWN, Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK) en het duurzaamheidsplatform Nudge.
Was op maat challenge
In tien winkels is op 18 maart een team van PWN-en HHNK-ambassadeurs aanwezig om klanten te informeren over de campagne. Onderdeel van de campagne is de Was op Maat Challenge. Deze Challenge is een bewustwordingsprogramma van dertig dagen per mail. Het daagt deelnemers uit om, met behulp van het Wasmaatje, op maat te doseren. Via deelname aan de Challenge zijn er diverse prijzen te winnen waaronder een zelfdoserende Miele wasautomaat.