HOORN – Uit de resulaten van marktonderzoeksbureau Q&A aan 13.000 consumenten blijkt dat Deen Supermarkten bovenaan de lijst staat met als antwoord op de vraag “Van welke winkel wordt u blij?” Q&A roept aan de hand van deze lijst dat Deen de ‘meest toekomstbestendige winkelformule in Nederland’ is.
Naast DEEN Supermarkten werden ook winkelformules als IKEA en Kruidvat vaak genoemd. De achtergrond van het onderzoek is welke bestaansrecht winkels hebben. Onderzoeksbureau Q&A denkt namelijk dat er teveel winkels zijn in Nederland. Op basis van de uitkomsten heeft Q&A een top 200 samengesteld. Op de bovenste plaats staat DEEN Supermarkten gevolgd door warenhuis IKEA, drogisterij Kruidvat, Albert Heijn en parfumerieketen Ici Paris XL.
Klanten worden fans
John Terra van Q&A: “Toekomstbestendige winkels hebben klanten die fans zijn, ze maken – als ze andere mensen spreken – eigenlijk gratis reclame voor hun winkel. Daar kan geen commercial tegenop.”
Directeur DEEN Supermarkten, Leendert van Eck is blij met de complimenten dat DEEN wordt gezien als “onmisbaar” en als “winnaar voor de toekomst”. “DEEN wordt door klanten gezien als een onderscheidende winkel waar ze blij van worden en waar ze graag terugkomen. We gaan er alles aan doen om klanten blij en tevreden te houden bij DEEN”.
Trots
Directeur Boudewijn Deen van DEEN Supermarkten geeft aan trots te zijn om bovenaan de lijst te staan van winkels die als winnaars worden uitgeroepen. “Onze klanten maar ook onze medewerkers zijn blij bij DEEN. Een groter compliment kunnen we niet krijgen”.
Voor onderzoeksbureau Q&A was het geen verrassing dat DEEN heeft gewonnen. “Wij meten al langer klanttevredenheid en in die onderzoeken zie je dat DEEN vaak als onderscheidende formule naar voren komt. Vooral op beleving en personeel maken ze het verschil”, aldus Terra van Q&A.