BROEK OP LANGEDIJK – Per 1 juli neemt Rodi Media de edities Alphens Nieuwsblad en de Gouwe Koerier (regio Boskoop) over van DPG Media. Deze edities hebben een gezamenlijke oplage van ruim 70.000 exemplaren. Dit meldt de uitgever op haar website.
Vanuit de samenwerking binnen AdLocal zijn gesprekken gevoerd tussen DPG Media en Rodi Media over wie het beste de lokale huis-aan-huiskranten kan exploiteren, zodat deze kranten hun rol in de maatschappij kunnen blijven vervullen. De conclusie is dat de huis-aan-huiskranten de beste toekomst tegemoet zien bij partijen die zich volledig focussen op dit product.
Lokaal
“Lokale communicatie blijft een grote rol spelen in het dagelijks leven”, stelt de uitgever uit Broek op Langedijk. “De huidige coronapandemie laat tevens zien dat de lokale media een sterke schakel zijn in het steunen van lokale initiatieven en het in beweging brengen en verbinden van de inwoners uit een regio. Via lokale communicatie wil Rodi Media de lokale samenleving laten bloeien. Door juist te investeren in unieke content en een crossmediale aanpak gelooft de uitgeverij dit op een duurzame manier te bereiken.”
Adlocal
Matthijs Malipaard, Commercieel Directeur Rodi Media: “Door de samenwerking binnen AdLocal borgen we het immense bereik en de waarde van huis-aan-huiscommunicatie. Met de overname gaat Rodi Media verder op de ingeslagen weg om onze missie te vervullen: verbindingen creëren via crossmediale communicatie en daarmee de lokale samenleving laten bloeien.”
Deze verkoop is bij DPG Media onderdeel van de verkoop van meerdere huis-aan-huiskranten aan lokale uitgeverijen. DPG Media blijft actief betrokken bij de huis-aan-huiskranten door de landelijke verkoop en samenwerking binnen Adlocal. Rodi Media en DPG Media geven aan er alles aan te doen om de overgang soepel te laten verlopen, zowel voor de adverteerders als voor de lezers.