ZWAAG – Choizzes.nl, een bedrijf uit Zwaag, timmert op dit moment aan de weg met een campagne via de Telegraaf Media Group. Met oa. reclame voor de video items op Telegraaf.nl, Dumpert en Geenstijl.
Choizzes is de webapplicatie voor het correct en automatisch koppelen van de vraag naar en het aanbod van arbeid. Uitgangspunt voor de ontwikkeling is het vereenvoudigen van het selectieproces en het maximaliseren van de kwaliteit van kandidaten. Werkgevers en werkzoekenden vullen een eenvoudig, maar zeer compleet profiel in op de website. Zodra de profielen zijn toegevoegd aan het bestand, maakt het systeem meteen logische verbindingen tussen de karakteristieken, eisen en wensen van vragende en aanbiedende partijen. Zo ontstaan er juiste, potentiële matches. Dit gebeurd via een ingewikkelde formule waar zeer lang aan is gewerkt.
Voordelen werkgevers
Werkgevers krijgen alleen kandidaten voorgesteld die meer dan 80% voldoen aan het gewenste profiel en bepalen zelf wie ze uit willen nodigen. De gesloten database voorkomt dat men een vacature ongevraagd en ongewild doorplaatst naar andere sites. Bovendien is er geen acquisitie mogelijk naar aanleiding van een vacature. Alleen daadwerkelijk geaccepteerde matches worden in rekening gebracht, de totale kosten van een procedure zijn meestal lagere dan bij traditionele wervingscampagnes.
Voordelen kandidaten
Het gebruik is voor werkzoekenden kosteloos. Door de gesloten database is de interesse van een kandidaat niet openbaar, persoons- en contactgegevens worden pas aan werkgever verstrekt als de kandidaat toestemming geeft. Ook hier geldt dat er alleen vacatures worden aangeboden die meer dan 80% voldoen aan de gewenste functie. In de database staan uitsluitend actuele vacatures die nog niet vervuld zijn.
Naast het veroveren van de Nederlandse markt, kijkt men ook al verder in Europa. Onder andere Spanje kan één van de volgende landen zijn voor de uitbreiding in Europe.