HOORN – De media is overal. Maar hoe ga je hier als ondernemer het beste mee om? Hoe zorg je dat je bedrijf in de media komt? Of wat als je bedrijf opeens in het nieuws is? Ondernemend West-Friesland presenteert in samenwerking met Westfriesland Media op dinsdag 20 november vier interactieve mediaworkshops over het promoten van je bedrijf via de (social) media.
De mediamiddag is in de Mediabuilding in Zwaag en begint met een korte rondleiding door gastheer Koopmans Drukkerij. Daarna kunnen ondernemers kiezen welke workshop ze willen volgen. De mediamiddag wordt afgesloten met een netwerkborrel. Gezien de interactiviteit van de middag is er slechts plaats voor 40 ondernemers.
Hoe word ik nieuws? Robert-Jan Knook
Hoe verkoop je een verhaal en hoe profiteer je van de pers? Knook (ANP/BNR) laat je kennis maken met de macht en kracht van de media en vertelt hoe je kansen kunt creëren op gratis
media-aandacht. Je leert wat nieuws is en wat nieuws kan worden en krijgt tips om je imago te verbeteren en naamsbekendheid te vergroten. Ook komt aan bod wat je moet doen als je
onverwacht in het nieuws komt. Een waardevolle workshop voor wie meer exposure wenst.
Bereik meer met social media. Monique Vlaar
Als ondernemer wil je wel wat met social media, maar je weet niet goed waar je moet beginnen. Vlaar legt uit hoe je gemakkelijk gebruik maakt van de vier belangrijkste platforms (Facebook,
Twitter, Instagram en LinkedIn) gekoppeld aan je mediacampagne. Na deze workshop weet je ook hoe je meer volgers genereert naar je social media, kortom, hoe je boodschap vervolgens
terechtkomt bij je doelgroep.
Kijken in het hoofd van je klant. Rob van Loon
Wat gebeurt er in het hoofd van een klant, voordat deze persoon daadwerkelijk uw klant is? Welke acties onderneemt een klant in zijn of haar beslissingsproces? Deze essentiële informatie wordt vaak gemist door ondernemers, waardoor hun promotie niet goed aansluit bij dat waar de klant daadwerkelijk behoefte aan heeft. Veel ondernemers bepalen hun strategie vanuit hun eigen perspectief. Wat als je vanuit het perspectief van de klant gaat redeneren? Van Loon neemt je mee naar die manier van denken, waardoor je ook je strategie kunt bijstellen naar meer klantgerichte communicatie.
Ondernemer, laat zien waar je trots op bent! Alex Gitzels
Goed nieuws mag gehoord worden toch? Maar ruim 90% van de West-Friese ondernemers weet de media niet te vinden om het bedrijfsnieuws te delen. Een gemiste kans voor nieuwe omzet en werven van nieuw personeel. Gitzels geeft concrete tips hoe media succesvol in te zetten. Via persberichten, goede fotografie, maar ook in een korte video die gemakkelijk gedeeld kan worden via social media. In de workshop gaan we per groep aan de slag met een case van een ondernemer en deze gereedmaken voor publicatie/promotie.
Aanmelden
De mediamiddag is op dinsdag 20 november in de Mediabuilding aan De Oude Veiling 101 in Zwaag. Ontvangst is vanaf 13.00 uur. Toegang is € 75,- exclusief btw. West-Friese ondernemers en ondernemende West-Friezen melden zich aan via de website van Ondernemend West-Friesland: www.ondernemendwestfriesland.nl/event/mediamiddag
Ondernemend West-Friesland
Ondernemend West-Friesland is het platform voor ondernemende West-Friezen. Ondernemers
Robert-Jan Knook (ANP/BNR) en Rob van Loon (Events Holland) geloven dat het delen van kennis
ondernemers sterker maakt. Vanuit dit concept organiseren zij regelmatig netwerkevents met
interessante sprekers op inspirerende locaties.
Westfriesland Media
Westfriesland Media is in november 2011 gestart als media en communicatiebedrijf voor ZZP-ers en
MKB-ers in Westfriesland. Organisator van Carrièrebeurs Westfriesland en naast OnsWestfriesland.nl
uitgever van online ondernemersplatform Westfrieslandinbedrijf.nl; Nieuws van en voor de
Westfriese ondernemers, de ondernemers agenda, ondernemers tips en columns.