HOORN – De Tuynkamer in Hoorn heeft maandagavond de publieksprijs van de Koffie Top 100 gewonnen. De verkiezing was georganiseerd door Misset Horeca. Naast de publieksprijs werd ook de winnaar van de vakjury bekend gemaakt; Boot Koffie in Amersfoort.
Het nieuws werd natuurlijk direct via facebook gedeeld “Vers van de pers! Net de publieksprijs van de KOFFIE TOP 100 gewonnen!!!! Bedankt voor jullie stem 🎉🎉🎉🎉🎉🎉🏆🥇” Bijzonder aan deze prijs voor De Tuynkamer is dat zij niet opgenomen zijn in de Top 100 lijst van de vakjury. Maar los van vele vestigingen in Amsterdam is er Noordelijker in onze provincie ook geen vermelding te vinden.
Campagne
Het horeca bedrijf in Hoorn had voor het winnen van de publieksprijs weinig aan het lot overgelaten. Op facebook werd volop campagne gevoerd. Vorig jaar werd de koppositie op het laatste moment voor de neus weggekaapt. En dat er veel gestemd werd viel ook de organisatie op, bijna 6.000 stemmen meer dan vorig jaar.
Wat is het geheim van Laura Luca en haar team? “We besteden elke week een paar uur aan social media,” laat zij aan Misset Horeca weten. “Wij hebben er in de zaak veel aandacht aan besteed door middel van tafelkaartjes en posters. Maar wat ons enorm geholpen heeft, is social media. Dat is iets waar we de tijd voor nemen en regelmatig mee bezig zijn.”
Bericht op kassabon
Maar ook offline werd de verkiezing onder de aandacht gebracht. Luca op de website van Misset Horeca: “We zijn een druk bezochte brasserie en we zitten vaak tijdens lunch en diner vol, dus daar maken we natuurlijk ook gebruik van. Waar het kon, attendeerden we onze gasten er op. Maar wat we ook gedaan hebben, is de onderkant van de bonnetjes gebruiken om een boodschap op te plaatsen: ‘Stem op ons’, met de url erbij. Dat heeft ongetwijfeld ook bijgedragen aan het aantal stemmen. Dat doen we sowieso vaker, het onderste van een bon gebruiken voor reclame-uitingen of iets dergelijks.”
Lijst Top 100
De gehele ranglijst Koffie Top 100 door de vakjury is hier te vinden.