HOOGKARSPEL – HEMA gaat het filiaal aan de Raadhuisplein 21 in Hoogkarspel ombouwen naar voorbeeld van haar internationale winkels. Het internationale winkelconcept dat HEMA ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen is zo’n succes dat het nu ook in Nederland, België en Luxemburg wordt uitgerold.
De ’traditonele’ winkels in Nederland en de internationale winkels zijn anders ingericht. Het belangrijkste verschil is dat de winkels in het buitenland overzichtelijker zijn en zijn ingedeeld in werelden.
Verbouwing
De winkel in Hoogkarspel wordt van maandag 17 juli tot vrijdag 21 juli verbouwd. Op vrijdag 28 juli worden inwoners van Hoogkarspel welkom geheten in de geheel vernieuwde winkel tijdens de feestelijke opening.
Na de verbouwing moet het voor klanten veel eenvoudiger worden om artikelen te vinden en met elkaar te combineren. “Alle dames- en herenmode, producten voor de badkamer, keuken, baby en woonkamer staan dan bij elkaar. Al jaren krijgen wij veel positieve reacties van zowel haar buitenlandse als Nederlandse klanten die tijdens hun vakantie in Frankrijk, Spanje of het Verenigd Koninkrijk een HEMA hebben bezocht. Het is vooral de overzichtelijkheid en de frisse uitstraling van de winkels die bij klanten in het oog springt. De indeling in werelden maakt in één keer duidelijk waar klanten moeten zijn,” meldt het nieuwsbericht van de winkelketen. Vanaf volgend jaar zullen alle kleine winkels van HEMA naar verwachting zijn omgebouwd.
Groeistrategie
Tico Schneider, directeur HEMA Nederland: “In de afgelopen maanden is het internationale winkelconcept uitgebreid getest onder klanten in Nederland en België. HEMA ontving tijdens de testperiode veel positieve reacties van zowel klanten als haar medewerkers. Het uitrollen van het nieuwe winkelconcept is een belangrijk onderdeel van de groeistrategie van HEMA die bestaat uit het verbeteren van de prestaties in Nederland, België en Luxemburg, internationale uitbreiding en groei van e-commerce.”