• Home
  • Zakelijk
    • alkmaarinbedrijf
    • noordkopinbedrijf
    • waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Nieuws
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Verdieping
    • Columns
    • Starter vd Week
    • Radio
  • Agenda
  • Regio vacatures
  • Contact
ZakelijkNHN
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
ZakelijkNHN
No Result
View All Result

Procenten omzetgroei detailhandel non-food, webwinkels +10 procent

redactie Door redactie
15 mei 2017
in Westfriesland
0
Procenten omzetgroei detailhandel non-food, webwinkels +10 procent

Betalen per m2 reclame uiting op het pand of een BIZ?

0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

AMSTERDAM – De detailhandel heeft in maart bijna 4 procent meer omgezet dan in maart 2016, meldt het CBS. De verkopen (volume) waren circa 3 procent hoger. Vooral de omzet van de non-foodsector groeide. Daarnaast was de online omzet 13 procent hoger.

De omzetcijfers zijn gecorrigeerd voor veranderingen in de samenstelling van de koopdagen. Op sommige dagen van de week wordt meer verkocht dan op andere dagen. Daarnaast viel Pasen dit jaar in april en vorig jaar in maart. Dit was vooral van invloed op de omzetcijfers van de winkels in voedings- en genotmiddelen. Zonder correctie was de omzet van de detailhandel ongeveer 4,5 procent hoger dan in maart 2016.

Omzet non-foodsector bijna 5 procent hoger

De omzet van de winkels in non-food groeide in maart met bijna 5 procent. De verkopen (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) waren ruim 5 procent hoger dan een jaar eerder. De winkels in schoenen en lederwaren en de kledingwinkels hebben, mede door het mooie weer, fors meer omgezet dan een jaar eerder. Ook de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, de winkels in recreatieartikelen en de winkels in meubels en huishoudartikelen realiseerden een omzetstijging.

ADVERTISEMENT

Drogisterijen en parfumerieën en winkels in consumentenelektronica hebben net als in februari minder omgezet dan in dezelfde maand een jaar eerder.

Kleine omzetgroei winkels in voedingsmiddelen

De winkels in voedings- en genotmiddelen behaalden in maart een omzetstijging van ruim 1 procent. De verkopen waren daarentegen bijna 0,5 procent lager dan in maart 2016. De omzet van de supermarkten groeide met ongeveer 1,5 procent, terwijl de omzet van de speciaalzaken nagenoeg gelijk was aan die van een jaar eerder.

Online omzet opnieuw aanzienlijk hoger

De online omzet lag in maart circa 13 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten 10 procent meer om. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 17 procent.

Tags: Featured
Previous Post

Uitzending 13 mei 2017: Open dag Fishflow en 10e editie netwerkevent Koppie Doen

Next Post

Ondernemersvereniging Drechterland wordt Ondernemend Hoogkarspel

Next Post
Ondernemersvereniging Drechterland wordt Ondernemend Hoogkarspel

Ondernemersvereniging Drechterland wordt Ondernemend Hoogkarspel

Recente berichten

  • Geriant viert 25-jarig bestaan met focus op toekomst van dementiezorg
  • Dit zijn de 30 genomineerden voor Beste Onderneming van Noord-Holland 2025
  • Van bakfiets tot Europese bloemenspecialist: de nieuwe generatie Jong neemt het roer over
  • Gratis met de bus voor automobilisten in Noord-Holland-Noord; ‘alternatief uitproberen’
  • Kraakman BV breidt dealernetwerk uit na faillissement GroeNoord
[INSERT_ELEMENTOR id="231479"]
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.