HOORN – Vorige week is Deen Supermarkten met een 7,39 verkozen tot 3e MVO supermarkt van Nederland. Het klantenonderzoek werd uitgevoerd door GFK in opdracht van Foodmagazine. In de verkiezing van vorig jaar eindigde Deen nog op een zevende plaats.
De winnende Supermarktketen werd Plus. Zij kregen van de eigen klanten voor het derde jaar op rij het hoogste rapportcijfer voor maatschappelijk verantwoord ondernemen meldt Foodmagazine. Jan Linders blijft de nummer twee.
“Wij zijn bijzonder trots op dit mooie resultaat en willen jullie hartelijk danken voor jullie vertrouwen. Wij blijven ons maatschappelijk en duurzaam inzetten en gaan natuurlijk voor een eerste plek in 2018!”, aldus het feestelijke bericht op de eigen facebookpagina.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Op de website geeft de Hoornse supermarktketen aan dat duurzaam ondernemen al meer dan 80 jaar vanzelfsprekend is. “Als familiebedrijf staan we midden in de samenleving. Door elke keer een klein beetje meer te doen, blijven wij ons op een duurzame manier ontwikkelen. Ons duurzaamheidsbeleid is opgedeeld in 5 hoofdpijlers: Duurzaam, Sociaal, Milieu, Gezondheid en Medewerkers.”