HOORN – De gemeente Hoorn heeft 15.000 euro beschikbaar gesteld voor het maken van promotiefilmpjes voor ondernemers. Dit is een van de actiepunten die vanuit het initiatief De Nieuwe Winkelstraat is ontstaan. De filmpjes geven een 360 graden beeld in en om een winkel.
Tien dagen lang filmen
De gemeente Hoorn ziet het als een goede investering voor ondernemers om hun zaak te promoten. “Het valt mij zelf telkens weer op hoeveel bijzondere winkels Hoorn eigenlijk heeft. Wanneer consumenten dat online kunnen ontdekken worden ze hopelijk geprikkeld om offline te komen winkelen. Bovendien dragen dit soort video’s bij aan betere zoekresultaten op Google”, aldus wethouder Ben Tap.
Voor het filmen is via Edwin Sinnige een partij gekozen, Droomhuis 360 uit Amsterdam. Voor het maken van de filmpjes wordt geen aparte afspraak ingepland. Zij zijn de komende dagen in de winkelstraten aanwezig voor het maken van de filmpjes. Via het beschikbaar gestelde budget is dat gratis voor deze ondernemers.
De Nieuwe Winkelstraat
De gemeente Hoorn, de vereniging ‘Ondernemers Stad Hoorn (OSH) en de Rabobank werken samen in het initiatief ‘De Nieuwe Winkelstraat’ (DNWS). Het project brengt partners in de detailhandel samen om ideeën voor een sterk winkelgebied op te pakken. Dit initiatief past binnen de regionale visie op het ondernemersklimaat: het versterken van het Hoornse winkelgebied als koopcentrum in Westfriesland.