HOORN – Tijden veranderen. Consumenten bestellen steeds vaker online. Zeker in coronatijd, toen winkeliers noodgedwongen hun deuren sloten, heeft online winkelen een spurt genomen. Na het einde van Stichting Hoorn Marketing (Ik hou van Hoorn) stond de stadspromotie stil. “Dit alles tot ongenoegen van lokale ondernemers en culturele instellingen. Tijd voor actie,” aldus de makers van Hoornechtmooi.nl
Met het nieuwe platform Hoornechtmooi.nl wil Ondernemersvereniging Stad Hoorn de promotie van lokale ondernemers en culturele instellingen weer groots oppakken. Met een ambitieuze doelstelling; Binnen 1 jaar minimaal 1 miljoen mensen te bereiken en te laten zien hoe mooi Hoorn echt is.
Aanbod
De makers van de website en webapp hebben een beeld wat bezoekers het platform voor kunnen gebruiken. “Heb jij een dagje Hoorn gepland of ben je nieuwsgierig wat Hoorn te bieden heeft? Op hoornechtmooi.nl vind je op één plek alle speciaalzaken, de leukste uitjes en de nieuwste tentoonstellingen. Reserveer direct je tafel, boek een ticket en geniet van het diverse winkelaanbod.”
Ontstaan
In november 2021 is er een werkgroep gestart onder de naam ‘Het Samenwerkingscollectief Hoorn’. Een unieke samenwerking waarbij verschillende lokale winkeliers, horeca en culturele instellingen zich vrijwillig inzetten om de stad vanuit hun eigen kennis en kunde te promoten. Zo zet Rianne van der Riet (Bruggemann mode) zich in voor een kwalitatieve uitstraling van het winkelaanbod, zorgt Kaya van Straten (Haai2Go) voor een bruisend Horeca aanbod, zet Lesley Loos (RentTourBuy) zich in voor de ondernemers in de actieve sector en zorgt Ron Dol voor het culturele aanbod en een goede weergave van de monumenten.
Het is de bedoeling dat zij samen zorgen voor een hoogwaardig en compleet aanbod dat samenkomt op de website hoornechtmooi.nl. Het team wordt gesteund door de lokale marketing professionals. Financieel wordt het initiatief gesteund door de vereniging ondernemers stad Hoorn in de binnenstad, OSH Hoorn. De makers geven aan dat de website pas net online en nog volop in ontwikkeling is. “Mist er iets? Meld dan ook jouw bijdrage aan.”
Meer informatie via hoornechtmooi.nl
[binnenkort volgt deel 2 met meer achtergrond informatie over dit nieuwe platform]