AMSTERDAM – De overallwinnaars van het Industributie-onderzoek zijn bekend. De prijzen belonen de prestaties van supermarkten en hun leveranciers. Albert Heijn, Heineken en Hessing sleepten de hoofdprijzen in de wacht. De leveranciers vinden AH de beste supermarktformule om mee samen te werken. Hessing en Heineken zijn op hun beurt volgens de supermarkten de beste toeleveranciers.
De uitreiking van de prijzen gebeurde vanwege corona dit jaar op een alternatieve wijze, niet tijdens een groot diner maar met een spetterende online show, die donderdagavond live werd uitgezonden en waarbij de genomineerden coronaproof aanwezig waren in de studio.
Hessing Supervers winnaar bij private label
Hessing Supervers behaalde bij de privatelabelleveranciers de hoogste overallscore. De fabrikant neemt de plaats in van De Menken Keuken, dat vorig jaar op de eerste plek stond. Hessing Supervers maakt een enorme sprong op de ranglijst, vorig jaar stond het bedrijf nog op de 14e plaats. Het is voor het eerst dat Hessing Supervers de eerste plaats in de wacht sleept. De Private Label Industributie Trofee wordt sinds 2012 uitgereikt.
Albert Heijn en Heineken
Albert Heijn is de overallwinnaar bij de serviceformules en neemt de eerste plaats in het onderzoek over van Jumbo. Heineken nam de Industributie Trofee 2021 voor merkartikelfabrikanten in ontvangst en neemt de eerste plek over van Riedel, dat zelfs uit de top-10 wegvalt.
Beoordeling
Deze beoordeling komt tot stand na een grootschalig onderzoek van EFMI Business School, dat de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden. De grootste 10 leveranciers in elke categorie worden beoordeeld door de ter zake deskundige (categorie)inkopers en categorie managers van: Albert Heijn, Superunie (en leden) en Jumbo.