REGIO – Woensdagmiddag 7 oktober, werden de 12 finalisten van de NHN Business Awards tijdens een online evenement, bekend gemaakt. In deze video call hoorden 12 bedrijven dat zij dit jaar in de finale staan van de 7e editie van de NHN Business Awards.
Jarenlang was de Cultuurkoepel in Heiloo de locatie om met 500 ondernemers een finaleavond bij te wonen. Maar in deze tijden zonder publiek, of wellicht een beperkt publiek, is het toch volgens de organisatie wel erg groot en leeg. Daarom is gekozen voor een ander locatie; Theater Cool in Heerhugowaard. Na de herfstvakantie wordt er een definitief besluit genomen over het diner en het toelaten van gasten bij de finale.
Wie zijn de finalisten
MKB Klein
- Bamboo Baby (Zwaagdijk-Oost)
www.bamboobaby.nl / www.shopququ.com
Een duurzame, circulaire, afvalvrije en vooral leuke luierperiode? Dat zou voor iedereen dé norm moeten zijn. Met wasbare luiers is het mogelijk! Bamboo Baby introduceert haar eigen Nederlandse luiermerk QuQu om dit verder in de markt te zetten.
QuQu onderscheidt zich door het bieden van kalmte en gemak in de (vaak al) chaotische luierperiode van een kindje. Wij bieden workshops en cursussen aan om de overstap naar wasbare luiers zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen.
- Bubalou (Alkmaar)
www.bubalou.nl
Onze missie om binnen 5 jaar een toonaangevend outdoor merk te zijn in Europa, die voor iedereen genieten van het buitenleven leuker, makkelijker en comfortabeler maakt. 365 dagen per jaar. Revolutionair is de 100% waterdichte stof die gebruikt wordt voor onze meubelen. Dat doet geen andere partij in onze branche. De rugzijde van de stof bestaat uit 100% gerecyclede flessen, waardoor de stof duurzaam en waterdicht is.
- De Jongens uit Schoorl (Schoorl)
www.djus.nl
Wij zien de duinen als een speeltuin, het strand als een pretpark met de branding als grootste attractie. Wij willen onze lol in deze omgeving delen met iedereen. Onze activiteiten zijn extreem weersafhankelijk. We passen ons tijdens uitjes continu aan op de omstandigheden. Hierdoor zijn we extreem flexibel. Ook als organisatie kunnen we ons daarom snel aanpassen aan de omstandigheden. Basis = professioneel ‘buiten spelen’.
MKB Midden
- Bambuu BV (Purmerend)
www.bambuu.nl
Anno 2020 is kwaliteit is geen voorspeller (meer) van succes, veel mooie MKB’ers missen de boot door snelle online ontwikkelingen. Wij willen mooie, ambitieuze bedrijven het podium geven dat ze verdienen, ongeacht hun omvang.
Ondernemers krijgen bij ons een top notch marketingteam, zonder hier zelf mensen voor aan te hoeven nemen. Werken vanuit bedrijfsdoelstellingen aan slimme marketingaanpak. Uniek is ons ritme, waardoor we samen met opdrachtgever optrekken en de aanpak steeds effectiever maken.
- Ekoplaza (Alkmaar, Heiloo, Schoorl)
www.ekoplaza.nl
Vestigingen van franchisenemers Pelle en Arjan Nijdam (vader en zoon). Biologische boodschappen doen, in de winkels én online. We willen het zo eenvoudig, makkelijk en betaalbaar mogelijk voor iedereen maken, om eerlijke en verantwoorde keuzes te maken, die binnen ieders biologische leefstijl passen. Samen werken we aan een leukere, groenere wereld. Onze strategie is om biologisch breed en laagdrempelig neer te zetten. We hebben daarom grote winkels, op goede locaties, die een totaal supermarktaanbod bieden, maar dan biologisch. Daarbinnen hebben we een aparte drogisterij en een aanverwante bioslager.
- Merlet Hotel Restaurant (Schoorl)
www.merlet.nl
Met een geweldig team van medewerkers bezorgen we onze gasten een mooie gastronomische beleving. De ambitie is om landelijk bij de beste 10 bedrijven te komen, op een winstgevende manier. Wij onderscheiden ons, doordat wij al meer dan 20 jaar de beste keuken hebben uit de omgeving en de mooiste hotelkamers van de regio.
Grootbedrijf
- AZ (Alkmaar)
www.az.nl
AZ voetbalt altijd om te winnen en het publiek te vermaken en gaat daarbij uit van eigen kracht. Bij voorkeur wordt dit gedaan met een aantal zelf opgeleide spelers in de ploeg. Het streven is, dat de helft van de A selectie bestaat uit eigen jeugd en dat is op dit moment ook zo.
- Breedweer (Uitgeest)
www.breedweer.nl
Breedweer verkoopt Impact! Sinds 2015 is Breedweer een ‘Social Enterprise’. Breedweer brengt werknemers duurzaam richting arbeid. 38% van het personeel heeft een afstand tot de arbeidsmarkt. Ook integreert Breedweer duurzame businessmodellen in haar dienstverlening.
De meeste schoonmaakbedrijven zijn heel erg gefocust op schoonmaak, beveiliging en hospitality. Breedweer heeft de missie om impact te maken. Zij heeft niet het doel om aandeelhouderswaarde te creëren, maar haar primaire doel is het creëren van maximale maatschappelijk rendement.
- WerkSaam Westfriesland (Hoorn)
www.werksaamwf.nl
Wij staan voor werk, ontwikkeling en inkomen. Wij begeleiden mensen naar werk. Wij geloven dat werken loont en gaan ervoor dat iedereen meedoet. WerkSaam maakt dit mogelijk door maatwerk te leveren op het gebied van arbeidsbemiddeling, arbeidsontwikkeling en inkomensondersteuning. Een van onze ambities: In 2025 behoren wij, als integraal participatiebedrijf, tot de kopgroep van het land. Dit bereiken we door in te zetten op 3 pijlers: Betekeniseconomie, innovatie – met technologische toepassingen en – HR-beleid.
Thema Award Familiebedrijven
- Tesselaar Freesia (Heerhugowaard)
www.tesselaarfreesia.nl
De mooiste freesia’s met het beste vaasleven produceren wij, met een zo laag mogelijke milieubelasting.
Onze strategie is onze teelt te optimaliseren en daardoor de productie te verhogen bij een veel lagere milieubelasting en mede daardoor ook de kosten te reduceren. Bijvoorbeeld door ons zonthermieveld, dat ons van warmte voorziet zodat we daar geen gas meer voor gebruiken.
- Schuurman Groep (Alkmaar)
www.schuurman.nl
Het is onze ambitie om in NL het meest vooruitstrevende bedrijf te zijn in het vermarkten en leveren van duurzame elektrotechnische producten en systemen. Wij gaan de komende jaren onze marktpositie uitbouwen in de groeimarkten CE, SMART, PQ, IA, en duurzame energieconcepten.
Om deze ambitie te realiseren moeten we de schakel tussen afnemer en leverancier versterken en verbreden. Bovendien vraagt de klant voortdurend toegevoegde waarde concepten te ontwikkelen en uit te rollen in de markt. Dat betekent dat we onszelf voortdurend moeten verbeteren.
- Bouwbedrijf M.J de Nijs en Zonen B.V. (Warmenhuizen)
www.denijs.nl
Wij willen bekend staan om onze kwaliteit, flexibiliteit, solide financiële basis en meedenkend vermogen. Bij medewerkers als een goede en loyale werkgever. Wij zijn maatschappelijk betrokken bij het welzijn van medewerkers, de directe omgeving en het ontwikkelen van het ambacht.
We leggen de focus op de klant. Excellent presteren, topwerkgever, digitalisering en vernieuwing en rendement zijn onze strategische doelstellingen. Wij zijn als familiebedrijf maatschappelijk betrokken. Zo zijn wij het enige bouwbedrijf dat MVO 4 gecertificeerd is.