• Home
  • Zakelijk
    • alkmaarinbedrijf
    • noordkopinbedrijf
    • waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Nieuws
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Verdieping
    • Columns
    • Starter vd Week
    • Radio
  • Agenda
  • Regio vacatures
  • Contact
ZakelijkNHN
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
ZakelijkNHN
No Result
View All Result

Medemblik zet in op 2,5% groei in aantal toeristische bezoekers

redactie Door redactie
17 april 2019
in Westfriesland
0
Medemblik zet in op 2,5% groei in aantal toeristische bezoekers
0
SHARES
3
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

MEDEMBLIK – Toeristisch Platform Medemblik organiseerde de aftrap voor toeristische organisaties en ondernemers in de gemeente Medemblik. De opkomst was groot, er waren zo’n 70 mensen aanwezig. Ook werden de resultaten van het onderzoek naar het aantal bezoekers aan de gemeente in de periode 2015 – 2017 gepresenteerd.

Wethouder Harry Nederpelt nam het eerste exemplaar in ontvangst van het toeristisch magazine Medemblik – Rijk aan Verhalen. “Het is fantastisch dat er zoveel betrokken ondernemers actief zijn in de toeristische sector. Met het onderzoek hebben we een nulmeting gedaan om te kijken hoeveel bezoekers in de periode 2015- 2017 naar onze gemeente kwamen. Zo kunnen we zien of onze inspanningen lonen. Want we streven naar een groei van 2,5% in 2020.”

Op de kaart

Ook coördinator toeristische marketing Maaike Steltenpool (Toeristisch Platform Medemblik) is blij. “Voor mij is het belangrijk en mooi om te zien dat ondernemers elkaar vinden, aanspreken en op zoek gaan naar mogelijkheden om elkaar te versterken. Ze ontwikkelen nieuwe initiatieven en zetten zo Toeristisch Medemblik meer op de kaart.”

ADVERTISEMENT

Vis- en vaarfolder

Er wordt ingezet op vernieuwing, het verbinden van watersport en centrum en meer samenwerking tussen ondernemers. “En dat begint te werken”, gaat Maaike Steltenpool verder. “We hebben nu bijvoorbeeld – met dank aan de Centrumgroep – een flexibel informatiepunt. Met de Segway kunnen we onze gasten nu op alle plekken in Medemblik waar zij zijn hen van de juiste informatie voorzien. Een mooi voorbeeld van samenwerking is de vis- en vaarfolder. Elf ondernemers, het ondernemersfonds en toeristisch platform hebben de krachten gebundeld om de doelgroep van waterliefhebbers beter te bereiken.”

Meer ondernemen, promoten en beleven

Tot slot doet Maaike een oproep aan alle ondernemers. “Blijf vol enthousiasme in Medemblik ondernemen en zoek de samenwerking op met collega-ondernemers. Gebruik het platform visitmedemblik.nl en de promotiecampagne Rijk aan Verhalen. Dat biedt namelijk heel veel marketingmogelijkheden en zo kunnen ondernemers hun activiteiten, evenementen en nieuwe initiatieven promoten. Zo kunnen nog meer mensen genieten van onze mooie omgeving!”

En daar is wethouder Harry Nederpelt het helemaal mee eens. “Onze omgeving verdient het namelijk om beleefd te worden door veel meer mensen. Daar mogen we als inwoners zelf trots op zijn, en dat kunnen we delen met elkaar en alle gasten.”

Tags: Featured
Previous Post

Column Marjolijn Dölle: Open Hiring

Next Post

New York Pizza sneller in heel Hoorn via Blokker

Next Post
New York Pizza sneller in heel Hoorn via Blokker

New York Pizza sneller in heel Hoorn via Blokker

Recente berichten

  • Geriant viert 25-jarig bestaan met focus op toekomst van dementiezorg
  • Dit zijn de 30 genomineerden voor Beste Onderneming van Noord-Holland 2025
  • Van bakfiets tot Europese bloemenspecialist: de nieuwe generatie Jong neemt het roer over
  • Gratis met de bus voor automobilisten in Noord-Holland-Noord; ‘alternatief uitproberen’
  • Kraakman BV breidt dealernetwerk uit na faillissement GroeNoord
[INSERT_ELEMENTOR id="231479"]
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.