HOORN – Twee jonge ondernemende vrouwen uit Hoorn starten hun Influencer marketing bureau. Kirsten Lofers Adema die naam maakte als ‘hardloopmeisje van Hoorn’ tijdens de periode van haar succesvolle hardloopblog ‘Girl on the Run’ en Denise Bosma tot voor kort werkzaam als accountmanager bij een groot mediabedrijf bundelen hun krachten. Maandag 2 september lanceerden zij hun bedrijf: Het Influencer Bureau (HIB). Een fullservice influencer marketingbureau waar zij bedrijven gaan helpen met het vergroten van hun online zichtbaarheid door samenwerkingen aan te gaan met influencers.
Door hun ervaring in de mediabranche aan zowel klant- als influencers kant geven zij aan te weten wat er nodig is om met een goede strategie en het vinden van de beste match succesvolle campagnes op te starten voor bedrijven. HIB is gestart doordat zij de vraag naar samenwerkingen met influencers zagen toenemen bij bedrijven. Veel bedrijven willen ‘iets’ doen met influencers maar weten niet goed waar te beginnen, hebben er simpelweg de tijd niet voor of twijfelen nog wat influencer marketing hen oplevert.
Het is het nieuwe mond-tot-mond reclame anno 2019.
Meer dan fitgirls
Hoe past deze vorm van marketing bij het nuchtere Westfriesland? Denise: “Influencer marketing is voor veel ondernemers uit West-Friesland misschien nog onbekend terrein, dat is logisch want het is relatief ‘nieuw’. Influencer marketing biedt juist kansen om producten/diensten op een effectieve manier onder de aandacht te brengen. Dat gaat verder dan een hype. Influencer marketing gaat alleen maar meer groeien de komende jaren. Het is het nieuwe mond-tot-mond reclame anno 2019. Wel kunnen we ons voorstellen dat influencer marketing een bepaald beeld op roept. Dit ervoer ik zelf ook zo. Ik schrijf op onze website: ‘’Anderzijds en misschien is dat de Noord-Hollandse nuchterheid, voelde ik ook de drang om het anders te doen. Het woord ‘influencer’ riep bij mij te vaak het beeld op van fitgirls die via opvallende product placement ontbijtgranen promoten. Met HIB focussen we op matching en creatieve campagnestrategieën. Inhoudelijk sterke campagnes maken, dat is het doel.’’
Het doel van de ondernemers is om influencer marketing toegankelijker te maken voor het MKB en hiermee nog meer bedrijven te helpen het maximale uit hun online marketingstrategie te halen.