HOORN/ALKMAAR – Op zaterdag 2 maart opent E-bike Stores zijn tweede store in Alkmaar. Midden in het centrum van Alkmaar (Ritsevoort 38) zal een nieuw mobiliteit concept zijn deuren openen onder de naam; E-bike Store Alkmaar. Een premium conceptstore van 185 vierkante meter, waarbij het draait om mobiliteit, innovatie en lifestyle. “Hiermee zal het stoffige imago van een fietsenwinkel helemaal verdwijnen”, aldus Mike van Vliet.
Eigenaren Mike van Vliet en Leon Slijkerman zijn enthousiast; “Met dit nieuwe concept spelen in we op de laatste trends en bundelen we de kracht met ons ‘flagshipstore’ in Hoorn. In deze conceptstore hebben we een uitgebalanceerd assortiment e-bikes staan. Doordat we per seizoen een wisselend assortiment presenteren in Alkmaar, wordt de klant steeds verrast. Ook kunnen consumenten bij ons 7 dagen een e-bike testen via onze online 7 days e-bike trial tool. Dit zie je nog bij geen enkele retailer”, aldus Slijkerman.
Vervolgstap
E-bike Store Alkmaar is een vervolgstap in de uitbreiding om dit concept verder uit te rollen naar andere steden. “Mobiliteit verandert in en rondom steden. De e-bike aan populariteit wint bij forenzen, want 40% van woon- werkverkeer is korter dan 15 kilometer. Fietsen naar je werk is goed voor je gezondheid en geluksgevoel.”
“De fiets krijgt een steeds belangrijke rol hoe we ons verplaatsen en men verwacht dat het een statussymbool wordt in de toekomst, daardoor hebben wij deze conceptstore ontworpen voor de consument van overmorgen.” Van Vliet vervolgt: “Een premium store met een uniek design, waarbij de laatste retail-technologie wordt toegepast. Wij willen klanten een bijzondere ervaring geven. We halen hierbij inspiratie uit dé retailstad van Europa: Londen. Met geur- en muziekmarketing en een unieke videowall willen we de klant een aangenaam verblijf geven, waarin alle zintuigen worden geprikkeld. ”
Ook de winkelinrichting gaat men anders aanpakken. Van Vliet: “We werken straks niet meer met een vast afrekenpunt in de vorm van een kassablok. We willen geen barrière meer plaatsen tussen de klant en de medewerker, dus we staan altijd dichtbij de klant. Hier moeten mensen staan die het concept dragen, om echt impact te kunnen maken.”
Over de verdere uitrol en de kansen daarvoor later meer op WestfrieslandinBedrijf.nl