HOORN – Per 1 november 2018 zal Remko Poggenklaas officieel de functie van CEO bij Abovo Media vervullen. Deze benoeming betekent dat Remko verantwoordelijk wordt voor de dagelijkse leiding en dat directieleden Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk zich gaan richten op het corporate vertegenwoordigen van het mediabureau.
Remko Poggenklaas (45) werkt sinds 2011 bij Abovo Media en is de afgelopen jaren in steeds hogere mate verantwoordelijk geworden voor de operationele bedrijfsvoering. De officiële benoeming van Remko Poggenklaas tot CEO zien Verbeek en Zoutendijk dan ook als een logische stap. “Remko kent Abovo als geen ander. Hij kent de bedrijfscultuur, de ambitie én hij kent de wegen om te komen tot een organisatie die in staat is in te spelen op de veranderingen in het medialandschap”, aldus Kees Verbeek.
Dichter bij de klant
Door de benoeming krijgen Verbeek en Zoutendijk de ruimte om zich nog meer te profileren bij huidige en potentiële nieuwe klanten. Marinus Zoutendijk: “Wij merken dat binnen een veranderend medialandschap het steeds belangrijker wordt de klant bij de hand te nemen en deze wegwijs te maken in dat landschap. Dat vraagt tijd en aandacht. Met deze stap creëren wij die ruimte en verwachten wij een nóg positievere bijdrage te leveren aan de wensen van de klant.”
Stokje overnemen
Kersverse CEO Remko Poggenklaas: “Volgend jaar bestaat Abovo Media op de kop af twintig jaar. Het is Kees en Marinus gelukt om in die twintig jaar het bedrijf uit te laten groeien tot het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland. Een bedrijf met 120 medewerkers dat bovendien excelleert in de mix van online en offline media. Het stokje overnemen van twee van dergelijke boegbeelden is een geweldige eer en ik ben trots op de uitdaging het succes van Abovo Media de komende jaren uit te bouwen.”