WOGNUM – Met een doortimmerde presentatie en klinkende resultaten wist transportbedrijf Simon Loos 30 maart tijdens het Logistiek Marketing Event de prijs voor beste marketing in de wacht te slepen. De prijs was een kroon op het succes van de campagne #100dagen100chauffeurs.
Het transportbedrijf pitchte tijdens het event de campagne en de resultaten waarmee in honderd dagen maar liefst 182 nieuwe chauffeurs zich hadden aangemeld. Andere finalisten die meedongen naar de prijs waren PostNL Fulfillment, Maersk Line en Mammoet Road Cargo.
Jury
De jury had tijdens de prijsuitreiking lovende woorden voor het verhaal van Simon Loos: “De onderneming slaagt erin van werving en selectie bijna een evenement te maken. 100 chauffeurs in 100 dagen maakt van alle betrokkenen ambassadeurs van het bedrijf.” Met het winnen van de trofee laat Simon Loos volgens de juryvoorzitter bovendien zien dat je ook met een klein marketingteam en bescheiden budget een sterke campagne kunt voeren.
Marketingteam
Liesbeth Dolman en Lars van der Zee vormen met 1,5 fte geen groot, maar wel blijkbaar wel een creatief marketingteam. In haar presentatie benadrukte Liesbeth dat ‘samen op weg’ aan de basis ligt van Simon Loos, en het juist o.a. de focus op strategische samenwerking met de organisatie was die bijdroeg aan de overweldigende resultaten van de campagne. De prijs is daarmee ook een opsteker voor alle andere collega’s.
NT Marketing Trofee
De NT Marketing Trofee wordt jaarlijks toegekend aan de organisatie die zijn marketing het beste heeft georganiseerd. De jury, die dit jaar naast voorzitter Michel Schuuring (NT) bestond uit Branko Schuurman (DHL), Lisette van der Pijl (Port-able) en Jaap Toorenaar (ARA), let daarbij op drie criteria: marketingstrategie, marketingcampagne en eindresultaten. Het oordeel van de jury is voor 80% bepalend voor het eindresultaat; de congresdeelnemers hebben met hun stem 20% invloed.
Prijs
De winnaar van de NT Marketing Trofee mag zich één jaar lang de beste marketingorganisatie in de transport & logistiek noemen. Aan de prijs is een marketingcampagne verbonden ter waarde van € 5.000,-, ter besteding aan uitingen in de media van Nieuwsblad Transport.