• Home
  • Zakelijk
    • alkmaarinbedrijf
    • noordkopinbedrijf
    • waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Nieuws
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Verdieping
    • Columns
    • Starter vd Week
    • Radio
  • Agenda
  • Regio vacatures
  • Contact
ZakelijkNHN
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
ZakelijkNHN
No Result
View All Result

Reportage: Hoe populair zijn Sinterklaas en de stenen winkels?

redactie Door redactie
5 december 2017
in Westfriesland
0
Reportage: Hoe populair zijn Sinterklaas en de stenen winkels?

Archieffoto 2017

0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

HOORN – De portemonnee is weer wat beter gevuld en daardoor kan Sinterklaas meer uitgeven. In totaal hebben Nederlandse consumenten in de weken voorafgaand aan Sinterklaas 1,51 miljard euro online besteed. Ten opzichte van vorig jaar vertegenwoordigt dit bestedingspatroon een groei van 19 procent. Tussen 1 november en 5 december ligt de gemiddelde weekomzet mede dankzij Sinterklaas 31% hoger, op € 302,6 miljoen. De bestedingen van Sinterklaas bedragen daarmee € 358,1 miljoen, een stijging van 26% ten opzichte van vorig jaar.

De redactie van het ondernemersprogramma Westfriesland in Bedrijf ging de straat en was benieuwd of Sinterklaas het wint van de Kerstman en of de online winkels het winnen van de stenen winkels.

De reportage begint met ondernemer Gerard Rutgrink van Kelcha Toys 4 Kids. Hij maakte in 2013 de stap van webshop naar een winkel, in de binnenstad van Hoorn. Hij ziet in zijn offline en online winkel vol met speelgoed van Lego en Playmobiel goed waar Sinterklaas koopt.

ADVERTISEMENT
Previous Post

Column Hans Huibers: De zorgpremie voor de Westfries kan omlaag! 

Next Post

Winkels winkelcentrum Bangert Oosterpolder na april 2018 open

Next Post
Winkels winkelcentrum Bangert Oosterpolder na april 2018 open

Winkels winkelcentrum Bangert Oosterpolder na april 2018 open

Recente berichten

  • Nieuwe SBI-codes van kracht in het KVK Handelsregister
  • Steeds meer ondernemers kiezen voor het digital nomad-bestaan
  • Aantal winkels in tweedehands kleding blijft groeien
  • Ondernemersvertrouwen minder negatief in derde kwartaal 2025
  • KVK Trendrapport Q2 2025: Startende ondernemer kiest steeds vaker voor een BV
[INSERT_ELEMENTOR id="231479"]
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.