ZWAAGDIJK – Vertel jij aan vrienden en (on)bekenden hoe trots je bent op je werk? Dat geld geen drijfveer is omdat je passie naar het product uit gaat? De ander aandachtig luistert omdat jij zo levendig en uitgelaten je vak omschrijft? Dat typeert volgens Dennis van Tricht de agrarisch ondernemer die zijn trots graag wilt verkopen. “Voor mij was dat de aanleiding om de krachten te bundelen en het idee is geboren van Growers Glory.”
‘één identiteit creëren’
Dennis van Tricht van AGF Direct profileert zich met een aantal vaste leveranciers. Telers met een verhaal die staan voor hoge kwaliteit, milieubewuste teelt en voor verantwoordelijkheid nemen en dragen. Telers die willen luisteren naar de wensen van de klant. “Door dit te koppelen aan het merk Growers Glory willen wij één identiteit creëren en uitstralen dat we trots zijn op onze mooie, gezonde, oer-Hollandse producten.”
Witlofteler Dirk Spruit levert ook aan Growers Glory: “Je stopt dagelijks je ziel en zaligheid in een product en opeens kleeft er iets aan je naam. ‘Growers Glory’ is volledig in eigen beheer en dat geeft ons de grip en controle om de kwaliteit te allen tijde te waarborgen.”
Afzet trotse telers te stimuleren
Onderdeel van het merk is de verpakking. Van Tricht: “In één oogopslag laat deze doos zien waar wij voor staan: Liefde voor de natuur en passie voor het vak van gezonde groenten telen. Voor AGF Direct de manier om de klant aan te zetten tot een herhalingsaankoop. Met als doel uiteraard om de afzet van producten van onze trotse telers te stimuleren.