WOGNUM – In #100dagen100chauffeurs werven, het leek Simon Loos een bijna onmogelijk doel. Maar niets bleek minder waar: met het aflopen van de honderd dagen blijkt het bedrijf maar liefst 182 nieuwe chauffeurs te hebben verwelkomd. Dit meldt het bedrijf op haar website.
HR manager Eric Stam: “Waarschijnlijk ligt ons succes ook in het feit dat we echt iedere sollicitatie serieus in overweging nemen. Jong, oud, veel ervaring of juist weinig, iedereen kan bij ons een kans krijgen. Ook als je bijvoorbeeld nog geen Code 95 hebt. Doordat we eigen opleidingen en chauffeurscoaches hebben, kunnen we hierin zelf veel regelen. Maar eerlijk is eerlijk, door het grote aantal nieuwe collega’s zijn de begeleidingsmogelijkheden op dit moment wel even tot het uiterste ingezet. Dat betekent helaas ook dat we soms veelbelovende aspirant-chauffeurs toch geen baan aan kunnen bieden op dit moment.”
Interview Westfriesland in Bedrijf
Net na het begin was HR-manager Eric Stam te gast in het ondernemersprogramma Westfriesland in Bedrijf. Luister hier naar het interview over de start en de reden van de campagne.
Gouden Greep
Aan aandacht had de campagne die 10 oktober 2016 begin niet te klagen. De website van de logistiek dienstverlener ging zelfs even onderuit, en de organisatie draaide in de weken erna overuren om alle sollicitanten de aandacht te geven die ze verdienden. Ook de zelfbedachte wekelijkse inloopsollicitaties bleken een gouden greep te zijn. De laagdrempeligheid van ‘binnenlopen, kennismaken, en als je wilt meteen solliciteren’ sprak veel chauffeurs aan, en op de (eenmalige) inloop in Wognum stonden zelfs ruim veertig sollicitanten voor de deur.
Campagne loopt door
Ondanks het grote succes van de campagne kan Simon Loos nog niet voldaan achterover leunen. De vraag naar nieuwe chauffeurs is ondertussen namelijk ook opgelopen, o.a. door uitbreiding van werk, opdrachten en standplaatsen.