HOORN – Namens zeven provinciën organiseerde de provincie Zuid-Holland de Europese aanbesteding voor het inkopen van de benodigde media. Uiteindelijk kwam het Abovo Media uit Hoorn als winnaar uit de bus. Volgens het beslissend comité namens de provincies en het mediabedrijf uit Hoorn was de factor prijs de doorslaggevende factor.
Als belangrijke spil tussen rijksoverheid en gemeenten hebben provincies de noodzaak en plicht om op regelmatige basis te communiceren met het publiek. De aanbesteding heeft betrekking op de media-inzet van de provincies Zuid-Holland, Gelderland, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland en Noord-Brabant, inclusief de regionale uitvoeringsdiensten DCMR Milieudienst Rijnmond en de omgevingsdiensten van West-Holland, Midden-Nederland, Haaglanden, Noord-Holland Noord en Noordzeekanaalgebied.
Media-inzet
Abovo Media zal de mediaplaatsing verrichten voor onder meer kennisgevingen, advertenties met betrekking tot subsidieverstrekkingen, inspraakprocedures, maar ook voor betaalde redactionele uitingen, arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving. Naast printmedia worden ook radio en televisie ingezet, evenals out-of-home en online advertising.