HOORN – Onder de naam Finzie start Romeo Financiële Diensten uit Hoorn deze maand een nieuwe franchiseformule van start, die zich richt op grote en kleine geldzaken van consumenten.
Finzie is de naam waaronder de franchiseformule van Romeo Financiële Diensten gaat opereren, zo bleek donderdag tijdens een presentatie van de formule aan ruim 50 businesspartners. De formule is ontstaan vanuit de overtuiging dat door het efficiënt en relatiegericht organiseren van financiële dienstverlening, consumenten veel beter en voordeliger bediend kunnen worden dan nu het geval is.
Full service
“We weten dat consumenten gelukkiger leven als hun geldzaken op orde zijn. Tegelijkertijd kun je constateren dat ze daar niet of nauwelijks inspanning voor willen verrichten. Daar ligt onze taak,” aldus directeur Paul van der Meijs. “Hoewel onze relatie met klanten vaak op het hypotheekmoment zal beginnen, optimaliseren we als onafhankelijk financieel coach meteen alle verzekeringen en maken deze provisieloos.”
“Vervolgens checken we iedere maand of onze klanten nog wel het beste uit zijn, berichten hen daarover en ondernemen actie als dat nodig is.” Die service is voor het eerste jaar bij de prijs van het hypotheekadvies inbegrepen. “Omdat we zeer efficiënt georganiseerd zijn, kunnen we deze dienstverlening voor € 1.399 bieden. Daar zit alles bij inbegrepen, want de klant houdt niet van onduidelijkheid’, zegt Van der Meijs.
Franchisenemers zijn ook klanten
Finzie wil zeer tevreden klanten kostenefficiënt bedienen en datzelfde geldt voor haar franchisenemers. Van der Meijs: “Bij de ontwikkeling van de formule zijn we niet over één nacht ijs gegaan. Zo hebben we neuromarketing-onderzoek ingezet om de formule op cruciale punten zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de behoeften en verwachtingen van de consument. Verder houdt Finzie alle overbodige kosten buiten de deur. We werken alleen in de cloud, opereren niet vanuit een winkellocatie en hebben een centraal klantenteam dat de bemiddeling doet en alle werkzaamheden voor niet-complexe producten uit handen neemt. De franchisenemer kan zich volledig concentreren op het geven van advies en het bewerken van zijn gebied.’
Nieuwe generatie franchisers
Deze wijze van organiseren maakt volgens Van der Meijs ook dat de investeringen en de formulekosten voor franchisenemers bijzonder laag zijn. “Wij denken een nieuwe generatie franchisenemers aan ons te binden. Financieel coaches die zich willen focussen op een goede en lange adviesrelatie met hun klant en alle andere werkzaamheden graag uitbesteden.”
Groeispurt
Na een half jaar hard werken gaan de eerste franchisenemers deze maand aan de slag. Begin volgend jaar moet een stevige groeispurt worden ingezet. “We kiezen ervoor om eerst op beperkte schaal onze processen en systemen te testen. Er valt ongetwijfeld nog wat te verbeteren, maar de basis staat als een huis!” aldus Van der Meijs.