HOORN – PostNL heeft donderdag aangekondigd dat het een samenwerking is aangegaan via het self service media platform Mediabookers uit Hoorn. Door de samenwerking met Mediabookers kunnen klanten van PostNL banners aan hun reclameactie toevoegen. Hiermee biedt PostNL volgens eigen zeggen een totaaloplossing voor de adverteerders. PostNL lijkt hiermee de weg in te gaan die DTG, de uitgever van de telefoongidsen al eerder deed, marketing diensten aanbieden aan ondernemers.
White label
Mediabookers, onderdeel van Abovo Media, heeft onlangs haar platform geschikt gemaakt voor White label gebruik. Klanten kunnen hierin een keuze maken uit de bestaande diensten van Mediabookers en deze onder eigen naam aanbieden aan de eigen klanten. Door deze afname en wensen van White Label klanten kan Mediabookers volgens Erik Dijkman ook groeien in aanbod en functies. Hij geeft aan dat er nog veel meer mogelijk is dan dat Mediabooker nu kan.
Rein Vogel, directeur van Mediabookers vindt het een groot compliment dat PostNL kiest voor Mediabookers. “Vanuit onze selfservice filosofie beiden we laagdrempelig elke vorm van media aan. Met het White Label van de Media Trade Desk hebben we onze diensten toegankelijk gemaakt voor andere partijen. Voor PostNL hebben we een koppeling gemaakt met data waarmee PostNL heel specifieke doelgroepen aan haar klanten kan aanbieden.”
Logische stap
Marketingmanager MKB van PostNL Damir Grcic vindt de samenwerking met Mediabookers een logische volgende stap. “Met onze jarenlange ervaring weten we hoe je met de juiste combinatie van middelen direct de doelgroep kunt bereiken. We zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om ondernemers te helpen bij het vinden en binden van klanten. Op deze manier stellen we de ondernemers in de gelegenheid naast geadresseerde reclame, folderverspreiding en facebookcampagnes ook banners aan hun middelenmix toe te voegen. Zo kunnen ondernemers nog gerichter én effectiever de klant bij ons bereiken.”
Mediabookers
Mediabookers is onderdeel van mediabureau Abovo Media uit Hoorn. Het platform werd in juni 2014 gelanceerd. In die week spraken wij met Erik Dijkman over het ontstaan, het verdienmodel en hoe de markt naar deze ontwikkeling kijkt.