• Home
  • Zakelijk
    • alkmaarinbedrijf
    • noordkopinbedrijf
    • waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Nieuws
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Verdieping
    • Columns
    • Starter vd Week
    • Radio
  • Agenda
  • Regio vacatures
  • Contact
ZakelijkNHN
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
ZakelijkNHN
No Result
View All Result

Hoorn top4 winkelstad, maar niet op winkelaanbod

redactie Door redactie
11 juni 2015
in Westfriesland
0
Hoorn top4 winkelstad, maar niet op winkelaanbod
0
SHARES
2
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

vd_grotenoord_hoornHOORN – Deze week maakte Q&A Research & Consultancy voor de tweede keer de Retail Gemeente Atlas bekend. Hieruit blijkt dat Maastricht, Den Bosch en Haarlem de top drie vormen van best gewaardeerde winkelsteden. Hoorn volgt direct daarna op plaats 4.

In het onderzoek van Q&A zijn de 60 grootste binnensteden beoordeeld door ruim 6.000 consumenten op winkelaanbod, bereikbaarheid, horeca, sfeer en beleving. Hoorn scoort relatief goed op bereikbaarheid, sfeer en horeca. De historische binnenstad scoort bij sfeer en het grote aanbod aan eet- en drinkgelegenheden bij horeca.

Winkelaanbod

Op winkelaanbod scoort Hoorn geen top10 notering. Hierin wordt de diversiteit aan winkels meegenomen. Winnaar in deze categorie Maastricht kent een hoog gehalte aan zelfstandige ondernemers. Schiedam aan de andere kant scoort hierin het laagst en kent waarschijnlijk vooral veel grootwinkelbedrijven met weinig diversiteit in productaanbod.

ADVERTISEMENT

Vasthouden of stijgen

Overal een mooie score voor Hoorn. Door de parkeertarieven niet te verhogen en wellicht meer diversiteit in winkelaanbod te stimuleren kan deze plaats gehandhaafd blijven of wellicht nog stijgen. Wellicht gaat de campagne ‘Hoorn gaat voor Goud’ de sfeer in de binnenstad ook nog hoger beoordeeld worden.

Overzichten van de complete ranglijst en op bereikbaarheid, winkelaanbod, sfeer en horeca.

bron: Q&A Research & Consultancy
bron: Q&A Research & Consultancy
Tags: BereikbaarheidhoornHorecaRetail gemeente atlasWinkelaanbodWinkelstad
Previous Post

Hessing BV uit Zwaagdijk neemt Van Gorp Greenfood over

Next Post

Febo franchiser haalt bezorgdienst Burgerme naar Hoorn

Next Post
Febo franchiser haalt bezorgdienst Burgerme naar Hoorn

Febo franchiser haalt bezorgdienst Burgerme naar Hoorn

Recente berichten

  • Geriant viert 25-jarig bestaan met focus op toekomst van dementiezorg
  • Dit zijn de 30 genomineerden voor Beste Onderneming van Noord-Holland 2025
  • Van bakfiets tot Europese bloemenspecialist: de nieuwe generatie Jong neemt het roer over
  • Gratis met de bus voor automobilisten in Noord-Holland-Noord; ‘alternatief uitproberen’
  • Kraakman BV breidt dealernetwerk uit na faillissement GroeNoord
[INSERT_ELEMENTOR id="231479"]
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WestfrieslandRegio
    • WaterlandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Regio vacatures
  • Contact

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.