HOORN – Supermarktketen DEEN uit Hoorn is in 2014 wederom gegroeid in het aantal huishoudens als klant in Nederland. Ten opzichte van 2012 kon DEEN in 2014 ruim 60.000 nieuwe huishoudens als klant ontvangen zo blijkt uit cijfers van GfK via Distrifood.
Uit de cijfers van GfK blijft Albert Heijn de supermarktketen met de meeste klanten (6,46 miljoen). Discounter Lidl staat met 5,31 miljoen klanten op de tweede plaats en haalt daarmee Aldi in. Ook groei werd behaald door Plus (+100.000), Nettorama (+90.000) en Emté (+70.000). Spar verliest 80.000 klanten.
De meeste supermarkten hebben hun klantenkring vergroot door nieuwe vestigingen te openen. Jumbo supermarkten groeide met 1,05 miljoen huishoudens als klant in 2014 (4,78 miljoen huishoudens) ten opzichte van het jaar 2012. De groei is mede veroorzaakt door de nieuwe Jumbo winkels die daarvoor behoorde bij de C1000.