NOORD-HOLLAND – Sinds augustus 2011 voert Amsterdam Marketing de Toeristische Marketing & Promotie uit van de provincie Noord-Holland. in het kader van de Toeristische Marketing & Promotie van de Provincie Noord-Holland voor gekozen om in 2015 een bedrag van €50.000 beschikbaar te stellen voor stimuleringsactiviteiten. Partijen kunnen een beroep doen op dit budget met activiteiten die aansluiten op de doelstellingen van de Toeristische Marketing & Promotie.
Van het Promotiebudget Noord-Holland kan de toeristisch/culturele sector in Noord-Holland profiteren, waaronder:
- Regio VVV’s, citymarketingorganisaties en overheden in Noord-Holland
- Toeristisch en cultureel bedrijfsleven in Noord-Holland, waaronder leden van de brancheorganisaties
De focus van de promotie ligt op de sterke merken van de provincie Noord-Holland, met andere woorden de voor de bezoeker herkenbare plaatsen en gebieden zoals Texel, de kust en bijvoorbeeld de Zuiderzeeplaatsen. Om duidelijk te maken dat deze gebieden onderdeel zijn van Noord-Holland is de verbindende slogan ‘Nu.Hier.Noord-Holland’ ontwikkeld. ‘Nu’ staat voor actualiteit en ‘Hier’ staat voor locatie.